Spalarea si curatarea motorului auto


         Asta tine de blazonul tau (asa imi place mie sa zic)...de ce zic asta?
Am sa incep cu o mica poveste adevarata, se intapla prin anii '95-'96 cand venisem de la un drum lung acasa la parinti cu autoturismul personal, am fost rugat de tata (RIP) sa-l duc undeva cu masina. OK zic...
Ne urcam in masina si pe drum am fost intrebat de tata: "de ce e masina asa de murdara?"
Am raspuns ca venisem de la Sibiu si pe drum au fost ploi si am mers mult in spatele autovehiculelor, tata mi-a spus ca exista spalatorii si o vorba grea: "cum e masina asa-i stapanul!!!"
L-am debarcat pe tata unde avea treaba si vjjjj direct la spalatorie, la intoarcere cand l-am ridicat pe tata, am vazut cum imi zambea pe semne ca am priceput ironia lui!
Multumesc tata!!!

        Sa trecem la ale noastre, spalarea si curatarea motorului auto...zic.
Constructorii de maşini nu recomandă spălarea motorului sub nici o formă.  Argumentul este întărit prin ideea că, motorul va ieşi din funcţie pănă a ajunge să fie “foarte murdar”.
  Ei bine, aceasta este părerea specialiştilor străini, acolo unde şoselele sunt mai curate decât parcările supermarket-urilor din ţara noastră.  Teoretic, ei au dreptate, dar în acelaşi timp această ipoteză poate servi drept un imbold pentru procurarea automobilelor noi, ceea ce nu se va întîmpla în Romania prea curand. O bună parte din automobilele care circulă pe drumurile patriei, au parcurs peste 300.000 de km şi nu se prezintă în cele mai bune condiţii la nivel estetic .

   Pentru un aspect mai îngrijit al motorului, unii şoferi apelează la serviciile spălătoriilor auto. În schimbul unei sume de bani, administraţia “nu îşi asumă răspunderea pentru defecţiunile apărute ulterior în urma procedurilor de curăţare a motorului”.  Eu, daca tot nu-si asuma raspunderea, platesc  si  imi spal motorul personal.  Din acest motiv  multi se intreaba, este bine să spălăm “spaţiul de sub capotă” sau nu?!


   Din punct de vedere al siguranţei şi întreţinerii, da! Depunerile de ulei combinate cu praf şi alte lichide pot fi deseori cauza unor incendii mai ales la masinile vechi. Stratul gros de murdărie duce la încălzirea propulsorului şi totodată îngreunează răcirea acestuia, ceea ce amplifică gradul de uzură a agregatelor şi anexelor. Nici deservirea tehnică nu este foarte plăcută în astfel de condiţii, iar unele defecţiuni pot trece neobservate din cauza depunerilor si a mizeiei. De cate ori am ajuns cu masina’n service mecanicului i-a fost mai drag sa lucreze pe un motor curat si am fost  todeauna laudat de motorul curat (da in service autorizate si mecanici autorizati). Dar cum rămâne cu riscul la care se expune proprietarul automobilului mergând la spălătoriile auto?  Conform legii, orice agent economic care prestează un serviciu, trebuie să restituie plata daunelor survenite în urma efectuării acestui serviciu care pe deasupra a fost şi achitat! Deci nu ezitaţi să înaintaţi întâi de toate o plângere în scris administraţiei, iar în caz de refuz puteţi apela la instanţele judecătoreşti. Sau apelati la service dedicate si cu experienta, de exemplu eu merg la MAFF (si astia isi asuma tot).


 Acum partea a doua. Curăţarea motorului de sinestătător. Dacă aţi decis să mergeţi pe această cale, iată câteva recomandări care vă vor ajuta. Nu folosiţi mijloace de curăţare găsite prin gospodărie cum ar fi săpunul, detergenţii de spălat haine sau vase, apelaţi la magazinele care comercializează produse speciale. Veţi găsi soluţii chimice ce se divizează în universale şi dedicate, pentru caroserie, motor, interior, etc. Cel mai bine va fi să utilizaţi produsul recomandat pentru un anume tip de spălare, în cazul nostru pentru motor. 


Se gasesc in benzinarii astfel de produse.



   În continuare, asiguraţi-vă că aţi acoperit cu o banala punga (cea mai la îndemănă este cea alimentară) toate blocurile electronice de comandă şi cele mai importante mufe sau fire electrice, în scopul evitării unui scurt circuit. La spălătoriile auto se foloseşte un jet puternic de apă caldă sub presiune,(NU RECOMAND JET) dar daca o faceti  aveţi grijă să nu “staţi prea mult pe un loc” si  sa dati cu pistolul de cat mai sus sau, la cat mai mare distanta posibil.

Izoleaza bine bateria cutiile cu contacte electice smd. 


Umezeste motorul inainte de aplicarea solutiei
NU UITA sa ti pistolul la distanta mai MARE
NU ca in poza!!!


     După aplicarea chimicalelor, utilizaţi o perie sau pensula  pentru a curăţa locurile greu accesibile, timp în care soluţiile de curăţare îşi vor face efectul. Clătiţi bine compartimentul motor şi lăsaţi să se usuce. Dacă dispuneţi de un pistol cu aer comprimat îl puteţi utiliza pentru a elimina apa din locurile unde nu pătrund razele solare sau căldura si stergeti cu carpe de bumbac.

Cureti cu peria locurile mai greu accesibile sau unde ai mai multa mizerie depusa
   



    Pe final am un sfat pentru proprietarii automobilelor care doresc să îşi vândă prietenul de fier. Un motor prea curat va stârni dubii pentru noul vânzător, care va decide că vreţi să ascundeţi unele defecţiuni sau scurgeri de ulei (deseori ca urmare a uzării garniturilor), ceea ce va reduce din şansele de vânzare in concepia unora dar, asta se poate testa (mai nou) la un service autorizat contra cost si totul este ok.


                     Din pacate la aceasta operatiune de spalare si curatare a motorului NU se pricepe toata lumea mai ales baietii aia cu 2 clase de la asazisele spalatorii auto si se face astfel, pentu operatiunea acesta sunt service  dedicate cu mecanici priceputi  http://www.4tuning.ro/filme-masini/view/uBjw2Gg26LH




     Am avut pana acum mai multe masini personale si am avut altele  la serviciu...toate au avut si au motoarele spalate la 6 luni si curatate o data pe an.
Daca respecti clipul de mai sus NU v-ei avea probleme si ai un mecanic care lucreaza cu mai MARE drag la masina ta si un motor impecabil.


PS:
Cum e masina asa-i stapanul !!!


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum putem aerisi caloriferul de fonta???

Am un plic pe ecranul televizorului.

OzonFix OMV